Nicker - 2009-08-27 18:00:03

Pewnie każdy z was ostatnio usłyszał co nieco w mediach o tym, że rosyjskie media przedstawiają inną wersję historii, w której jak zwykle obronną ręką wychodzi Rosja. Dlaczego nas, Polaków oskarżają o współdziałanie z hitlerowskimi Niemcami i o to, że Polska rozpoczęła II wojnę światową? Przykładów tego typu łagodzenia wymowy faktów historycznych i wysuwania w odpowiedzi kontrataków przez Rosjan jest wiele. Stąd moje pytanie, co powoduje, że Rosja na siłę zniekształca prawdziwą historię? Czemu to ma służyć?

Z góry proszę o niekrytykowanie wątku tylko odpowiadanie na zadane przeze mnie pytania.

7cali - 2009-08-27 18:13:53

Nicker napisał:

Stąd moje pytanie, co powoduje, że Rosja na siłę zniekształca prawdziwą historię? Czemu to ma służyć?

Ależ to oczywiste - służy to wybieleniu i przeniesieniu ciężaru win na inne narody - stosujemy to także i my, jednak skala zjawiska jest nieporównywalna.

Salvus - 2009-08-27 18:14:41

Rosja zawsze uprawiała propagandę historyczną w histori najnowszej . Nie brałbym tego sobie do serca .

ania02101 - 2009-08-27 20:13:13

Zgodzę się z poprzednikami, Rosja chce się wybielić. Ale sama nie bardzo rozumiem czemu to ma służyć skoro każdy zna prawdę i prawdy nie zmieni jedna czy dwie informacje w mediach .

Salvus - 2009-08-27 21:02:01

ania02101 napisał:

Zgodzę się z poprzednikami, Rosja chce się wybielić. Ale sama nie bardzo rozumiem czemu to ma służyć skoro każdy zna prawdę i prawdy nie zmieni jedna czy dwie informacje w mediach .

My na zachodzie znamy , ale w samej Rosji społeczeństwo nie zna ,i o to chodzi . Trzeba wmawiac nadal , że jest się potęgą o samych chlubnych czynach . Wszytko co złe to oni , dobre- my .

Nicker - 2009-08-30 13:37:29

My możemy sobie wmawiać, ale co na to inne państwa? Rosja ma duży wpływ na politykę wielu krajów byłego Związku Radzieckiego, co może doprowadzić do zakłamania prawdy nie tylko w Rosji.

A co do samych Rosjan, myślę że i oni znają prawdę o II wojnie światowej. Jako przykład podam komentarze rosyjskich internautów, które znalazły się pod opublikowanym na łamach rosyjskiej "Komsomolskiej Prawdy" wywiadem z prof. Natalią Narocznicką: "Chcę więcej działań, a mniej obietnic. Historia znowu jest upiększana i skrywane są niewygodne fakty. Całość podana jest w wersji lajt" pisze Iwan. "Narocznikowa to bardzo prymitywny 'historyk'. Całą historyczną rzeczywistość próbuje sprowadzić do stalinowskiej ideologii. Zastanawiam się, dlaczego w Niemczech nikt nie opłakuje Hitlera?" dodaje internauta.

ania02101 - 2009-08-30 13:47:10

Jedno drugiemu wg. mnie przeczy. Skoro mówisz że Rosjanie znają prawdę dlaczego ma dojść do zakłamania historii w państwach byłego Związku Radzieckiego? Oni w takim razie też znają prawdę.

Nicker - 2009-08-30 13:52:40

Może przesadziłem z określeniem, że Rosjanie znają prawdę, bo właściwie są to tylko komentarze dwóch internautów, a cała reszta może uległa (lub chce ulec) rosyjskiej propagandzie, zapominając o prawdzie i wyzwalając ZSRR (poprzednika Rosji) z winy rozpętania II wojny światowej.

ania02101 - 2009-08-30 13:58:53

I teraz się z Tobą zgodzę. :) Oni "lubią" siebie wybielać...

Nicker - 2009-08-30 14:19:41

A swoją droga ciekaw jestem jakie jeszcze prowokacje przygotowano w książce, której publikacje zapowiedziano na 1 września i co na ten temat powie Putin, który wówczas będzie na Westerplatte...

yulian - 2009-09-03 03:43:01

Jesteśmy już po uroczystościach i przemówieniu Putina na Westerplatte. Jak oceniacie jego wystąpienie?

ania02101 - 2009-09-03 15:31:53

Co do Putina nie mogę za wiele powiedzieć bo nie oglądałam go :) Ale byłam zaskoczona, mile zaskoczona kiedy pani Merkel bezpośrednio powiedziała że to właśnie Niemcy napadli.

Vapnatak - 2009-09-03 15:34:41

Mnie irytuje w podejściu Rosjan (Putina) to, że raz mówią tak, a za 5 minut inaczej. Ale cóż, widocznie taką mają  mentalność, nieprzewidywalną. Skąd im się to wzięło?

vapnatak

matmarkus - 2009-09-03 15:48:02

Nie spodobało mi się wystąpienie Putina(czy pana z gazowni jak wolicie :P ), bez zaskoczenia. Co do Merkel -  spodziewałem się, że to powie, nie do ukrycia ta prawda.


Salvus napisał:

Rosja zawsze uprawiała propagandę historyczną w histori najnowszej . Nie brałbym tego sobie do serca .

Za duże wpływy ma Rosja, aby olewać to moim skromnym zdaniem..

NRohirrim - 2009-10-06 14:26:42

Ja rosyjskich oskarżeń nie rozumiem, tym bardziej, że przecież dawne ZSRR to nie dzisiejsza Federacja Rosyjska (w odróżnieniu do PRL-u i III RP).
Takimi tekstami szkodzą przede wszystkim samym sobie.

usuwanie adblue Location Chambres sur BandrĂŠlĂŠ au sud de Mayotte..