Historia Magistra Vitae

Dla wszystkich, którzy interesują się historią


  • Index
  •  » Kodeks
  •  » Ogólne Zasady Panujące Na Forum

#1 2009-07-30 08:36:08

Adrian Monk

II ranga

Skąd: Mazowieckie
Zarejestrowany: 2009-07-29
Posty: 98
płeć: Mężczyzna
WWW

Ogólne Zasady Panujące Na Forum

Post usunięty przez Administratora.

Offline

 

#2 2009-07-31 16:30:54

Adrian Monk

II ranga

Skąd: Mazowieckie
Zarejestrowany: 2009-07-29
Posty: 98
płeć: Mężczyzna
WWW

Re: Ogólne Zasady Panujące Na Forum

REGULAMIN FORUM
OGÓLNE ZASADY PANUJĄCE NA FORUM



Niniejszy Regulamin obowiązuje od 31 lipca 2009 roku.

(1) Poniżej przedstawione są wszystkie zasady dotyczące korzystania z forum Historia Magistra Vitae (w skrócie h-m-v lub HMV). Rejestrując się i pisząc wiadomości zgadzasz się jednocześnie przestrzegać wszystkich zasad zawartych w Regulaminie. Za ich łamanie są przewidziane odpowiednie sankcje.

(2) Językiem obowiązującym na tym forum jest język polski. Dozwolone jest jednak używanie słów, zdań, a nawet całych wypowiedzi w innych językach, ale tylko, gdy zgodę wyrazi moderator lub administrator. Uprasza się jednak aby nie dochodziło do nagminnego pisania postów w obcych językach. Zaznacza się też jednak, że na prośbę któregokolwiek z użytkowników, autor takiego tematu/postu powinien taki tekst przetłumaczyć (dot. tylko tłumaczeń z języka obcego na język polski).

(3) Każdy użytkownik ma prawo wypowiadać się we wszystkich dostępnych dla niego działach/tematach.

(4) Na forum można zamieszczać informacje o własnej stronie internetowej, ale uprzednio należy uzyskać oficjalną zgodę administratora na prośbę, która może zostać wysłana tylko PM-ką.

(5) Zabrania się:
- umieszczania na forum treści niezgodnych z polskim prawem, a szczególnie treści pornograficznych, nacjonalistycznych, propagujących treści totalitarne lub propagujących wrogi stosunek wobec innych narodowości, wyznań, czy mniejszości (dot. postów, nicków, sygnaturek i avatarów)
- krytykowania działań administracji i moderacji
- obrażania współdyskutantów i innych userów zarówno w poszczególnych forach jak i w PM-kach
- umieszczania treści nawołujących do popełniania przestępstw
- wywyższania się względem innych userów
- pisania agresywnych i napastliwych postów wobec któregokolwiek użytkownika
- szkalowania dobrego imienia osób zarówno publicznych jak i niepublicznych
- zachęcania do zmiany przekonań religijnych, politycznych itp.
- wywyższania innych narodowości, wszelkich mniejszości, religii, grup społecznych itp.
- używania zwrotów i wyrazów powszechnie uważanych za wulgarne i gorszące
- agitacji politycznej
- przyznawania do popełnionych czynów przestępczych
- rejestrowania się i funkcjonowania na forum pod więcej niż 1 nickiem (można jednak ustąpić od egzekwowania tego punktu, jeśli użytkownik uprzednio napisze wniosek do administracji wraz z uzasadnieniem i otrzyma od niej oficjalne pozwolenie)
- umieszczania tego samego tematu w kilku działach
- pisania postów jeden pod drugim (uprasza się o korzystanie z opcji "edytuj")
- zakładania tematów/pisania postów pseudohistorycznych
- powielania tych samych wiadomości
- edytowania swoich wiadomości po tym, jak zostaną już na nią udzielone zawarte w niej pytania (nie dot. poprawiania bł.int., ort., gram., skł., itp.)
- spamowania
- nagminnego off-topowania
- wyręczania moderatorów w ich obowiązkach
- publikowania plagiatów, jeżeli kopiujesz tekst zamieść link, gdzie można go rzeczytać bądź uwzględnij w poście źródło swej informacji.

(6) Odpowiedzi typu "wow" lub "lol" będą usuwane bez ostrzeżenia, punkt dotyczy także wypowiedzi w tematach, gdzie prosi się o uzasadienie odpowiedzi.

(7) Jeśli nie zasz odpowiedzi na pytania zawarte w temacie bądź nie masz nic mądrego lub nowego do powiedzenia, nie wypowiadaj się.

(8) Uprasza się o nie "blogowanie" na forum (tj. nikogo nie interesuje, co kto dzisiaj robił - nie dot. ChatBoxu i PM-ek).

(9) Nim coś napiszesz upewnij się, że ma to związek z tematem. Oczywiście żartobliwe komentarze nie są zabronione, ale nie mogą stanowić 100% całej wypowiedzi lub być nader często publikowane.

(10) Jeżeli chcesz założyć nowy temat (np. potrzebujesz jakieś wiadomości), to nie "podczepiaj się" pod inny topic (w ten sposób tworzą się off-topy), nie pytaj o niego w innym wątku, tylko go załóż o ile wcześniej upewniłeś się, że taki temat jeszcze nie istnieje.

(11) Niemile widziane jest pisanie wiadomości złożonych z samych emotikonek.

(12) Użytkownicy zobowiązani są przestrzegać zasad polskiej pisowni (ortografii, stylistyki, interpunkcji i gramatyki). Jeżeli ktoś jest dyslektykiem powinien napisać prywatną wiadmość do Administracji.

(13) Użytkownik nie mający możliwości korzystania z polskich znaków diaryktycznych jest zwolniony z ich używania, ale uprzednio musi poinformować o tym Administrację.

(14) Pilnowaniem porządku na forum zajmują się administrator i moderatorzy, mogą oni edytować, usuwać, zamykać i przenosić tematy/posty.

(15) Administrator jest zwolniony z przestrzegania Regulaminu.

(16) Moderatorzy i administrator mogą dokonać nadzwyczajnej interpretacji Regulaminu na korzyść lub niekorzyść użytkownika po uprzedniej naradzie we własnym gronie.

(17) Jeżeli na forum zajdzie precedens, którego nie obejmuje Regulamin, administrator zastrzega sobie prawo do własnej jego oceny i zadecydowaniu o ostatecznych działaniach, dążących do jego rozwiązania.

(18) Jakakolwiek krytyka na forum musi być kulturalna.

(19) Niektóre wiadomości naruszające Regulamin mogą zostać usunięte bez ostrzeżenia.

(20) W niektórych przypadkach moderator nie musi uzasadniać swoich decyzji chyba, że któryś z użytkowników poprosi o to administrację.

(21) Okres próbny V-ce Moderatorów jest nieokreślony i zależy od ostatecznej decyzji administratora.

(22) Każdy użytkownik ma prawo wypowiadać się w ChatBoxie, zarządzać swoim profilem, zgłaszać skargi do moderatora lub administratora, zgłaszać skargi na moderatora (tylko do administratora), zgłaszać wątpliwości i sugestie.

(23) Na forum działa system reputacji. (więcej szczegółów w systemie kar)

(24) Wszyscy użytkownicy są podzieleni na grupy:
- Administrator (stoi ponad Regulaminem, sprawuje nieograniczoną władzę, jego głos jest ostateczny i niepodważalny, stosuje dowolne środki egzekwowania postanowień Regulaminu)
- Supermoderator (jest/będzie ich trzech są oni grupą doradczą administratora, mają wpływ na wybór nowych moderatorów oraz posiadają ich prawa)
- Moderator (użytkownik mający uprawnienia zawarte w Prawach i Obowiązkach Moderatora)
- V-ce Moderator (użytkownik pretendujący do stanowiska Moderatora, posiada jego prawa i obowiązki, zawsze jest poddawany okresowi próbnemu)
- Przyjaciel Forum (tytuł nadawany userom, którzy przyczynili się znacząco do rozwoju forum)
- Użytkownik (user posiadający zarejestrowane konto)
- Gość (osoba odwiedzająca forum, nieposiadająca zarejestrowanego konta, nie ma możliwości postowania)
- Banita (użytkownik, który za złamanie Regulaminu ma zablokowany dostęp do forum)

(25) Nieznajomość zasad nie usprawiedliwia ich łamania.

(26) Tylko Administracja i Moderacja mają dostęp do "Moderatorium".

(27) Tylko moderatorzy i administrator mogą przyznawać  punkty reputacji.

(28) Jeżeli masz wątpliwości co do działań/decyzji moderatora możesz odwołać się do wyższej instancji - Administracji.

(29) Za odpowiednio dużą ilość postów użytkownicy będą mieli przyznawane rangi:
I ranga - 20
II ranga - 50
III ranga - 100
IV ranga - 300
V ranga - 500
VI ranga - 750
VII ranga - 1500
VIII ranga - 3000
IX ranga - 5000
X ranga - 7500 postów.

(30) Ilość postów nie wpływa na przyznanie konkretnej grupy użytkownikowi.

(31) To od moderatora zależy, czy konkretny występek usera będzie ukarany, czy nie.

Liczę, że powyższe punkty będą przestrzegane i zarówno Administracja jak i Moderacja nie będą zmuszane do przypominania użytkownikom, iż trzeba ich przestrzegać.

*Jeżeli zauważyłeś jakąś lukę lub masz jakieś wątpliwości pisz PM-kę do admina.

Administracja

Offline

 
  • Index
  •  » Kodeks
  •  » Ogólne Zasady Panujące Na Forum

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Hotels Senheim przegrywanie kaset vhs